Saturday, 29 October 2011

Aku tak minta lebih, cukup hanya untuk tidak disakiti.






aku tak cantik

aku tau aku berkurap

aku tahu aku penuh kudis

tapi aku lapar

aku tak minta nasi kau yang banyak itu

sebab aku tahu aku tak akan ada daya untuk menghabiskan semua

cukup dengan sisa-sisa kau

aku redha


kau tendang kepala aku, tapi aku tetap datang
kau pukul aku, aku tetap tidak putus asa merangkak
jangan buat aku sebegini hina
apa salah aku pada kau
aku hanya lapar

aku meminta dengan senyuman paling manis
walaupun hakikat sebenar hati aku menangis
tapi kau lukai aku, kau sakiti aku
aku rasa sangat terhina

aku tak minta lebih
tak minta di belai penuh kasih sayang
cukup hanya tidak sakiti aku.




luahan hati dari : si kucing kurap


14 comments:

fad ali said...

saye nak jadi pengomen tegar sekian^^

FizaFizz said...

sedihnyaaa..:(

haniey said...

yana syg kuat lg ok..jgn cmni..hani pn sedih..

nur amalina athman said...

sedih..

Noorul Amera Adnan said...

yana si kucing comey *ada nilai dan berharga. #yana kena kuat percayalah masih ramai yg akan menyokong yana :)

m0sHiE~ said...

sabar dear. =.=

AIN SYAFIQA AZMI said...

jangan cakap mcm ni yana.. sedih..='( be strong!

kanjopang si lipas said...

entry ni aku tak pahammmm

Yanayonet said...

ini entry tentang KUCING ye semua :)

Zulfahmi Abidin said...

meletakkan diri ini sbgai seekor kucing. :(

lynda said...

be strong !

Love hurt aeNnn said...

saya tahu entry nie tentang kucing.. hehe

haniekunie said...

sedihnye.. a few weeks ago, ade kucing liar dtg rumah, die tumpang mkn, sian.. mate die juling sikit, kepale teleng, kotor sgt.. mungkin sebab tu mak die buang die. muke pun ade kudis sikit, tapi die sgt confident, tak takut dgn kucing2 yg ade kt rumah ni.. so kitorang pun buat tak kisah jelah.. tp yg tak syoknye, die suke mentahi merate2, kat atas rumput pun ade. sebab die kecik lagi, takde mak nak ajar. sampai la lebih kurang dua minggu die ade di rumah ni, badan die dah elok sikit. satu hari, die blk siap ade luka2 kt muka dan tengkuk.. agaknye die tersangkut kat mane2.. teruk jugak luka.. sampai menitik darah. ak buatla ape yang patut.. bubuh minyak semua. lepas tu ak pun bz.. kene pg kl. bile ak blk, ak carila die tp luka die tak sembuh. malas berulat, dan busuk sgt.. muke die bernanah.. bahagian telinga die dah nak tanggal, dkt tengkuk die dah macam berlubang. bile tanye doktor, mungkin dah takde harapan. die pun nampak dah sgt lemah, mengiau pun dah takde "miau, miau" dah.. dah jadi "meek, meek" esoknye.. ak pelik tak nampak die bile bg kucing makan. ak cari die keliling rumah, sampai la ak terbau something yg agak2 busuk.. rupenye die dah mati, yg sedihnye.. die macam dah terjatuh dr satu kotak kecik, ke tepi dinding, ruang antara dinding dgn kotak tu macam 10cm je. muka die penyek.. sebab kan dah mmg teruk sebelum tu, bile dah tersepit celah kotak tu, muke die pun penyek.. ak tak pernah lagi jumpe bangkai macam ni punye busuk, even kucing ak yg mati sebelum ni, ak jumpe die macam tgh tido, tp mate masih terbuke, keras badannye.. tapi tak busuk. panjangnye.. tp inilah kisah si comot. takde gambar, sebab tak sangke die akan mati awal.

Yanayonet said...

sedihnye :'(