Friday, 18 November 2011

Hati seorang gadis.



hati seorang gadis adalah amat sukar untuk di-faham-erti-kan,
entahla,
kadang aku rasa macam aku sendiri pun tak pernah faham dengan perasaan aku,
seringkali terluka walaupun bahagia,
tak ada satu pun perkataan yang sesuai dalam dunia ni yang boleh menggambarkan perasaan aku sekarang,


aku pun tak faham kenapa diuji begini,
sudah jatuh ditimpa tangga, bukan tangga kayu tapi tangga besi,
kena fitnah, kena benci, kena kutuk, kena hina, kena serang anon, kena tipu, kena ...
ah banyak,
paling sedih blog kena delete.


lepas sedih kena delete ada lagi fitnah menyatakan aku yang delete blog aku sendiri,
fitnah tak habis-habis,
sudah-sudah la tu manusia,
kau rasa sabar aku sampai tahap mana ya?
kadang aku tak faham kenapa ramai sangat yang benci dekat aku,
apa salah aku pada kalian?
besar sangat ke dosa aku pada kalian?
aku takut sebenarnya,
aku takut dibenci begini,
kalau aku ada kuasa aku nak tukar semua manusia jadi bisu,
sekejap pun jadilah,
tapi aku sedar aku tak punya kuasa kerana yang kuasa hanya Tuhan,


juga awak,
lelaki,
bergurau itu tak apa,
tapi kerasnya haruslah ada batas,
kerana perasaan ini, perasaan perempuan ini,
walaupun luar nampak kasar tapi nalurinya masih lembut,
dan mungkin sekarang senyumannya tidak menggambarkan kegembiraan sebenar,
perhatikan sendiri,
semoga hari esok lebih baik dari hari semalam.
selamat malam. kawan.
tolong jangan pijak saya dari belakang ya?
:')






sometimes words can't describe this feeling.


9 comments:

cik ery said...

jgn sedih2


masih ramai yg suka drpd yg xsuka tu k? =)

Zulfahmi Abidin said...

carilah tempat mengadu. si dia mungkin tempat terbaik. ignore n forget.

jgn lupe. bile ade org yg mcm nie, bermakna awk tak #foreveralone.

dan bile awk ade org yg mmbenci awk. bermakna awk selangkah kehadapan dari mereka2 tuh.

nuruashia ♥ said...

huhuhu..tu nme die dungaan yana..
Allah xkn bg dugaan yg kite xleh handle..so, ape yg Allah bg ni Dia tahu Yana boleh handle with care..so, jgn give up taw..life mmg cenggini..be strong..=)

neeruza olen said...

sedih nya yana.. :(

lynda said...

tak pe lah sy jadi kawan yang selalu ada disisi awak :))

DAYG ♥ said...

;'( mereka semua tu bukan benci, tapi dengki. kta tkleh bt apa, be strong sj k yana :)

suhailah bunga said...

tak pe la, tu makne nya diri kita semakin diperhatikan :)

suhailah bunga said...

tak pe la, tu makne nya diri kita semakin diperhatikan :)

amier azrul alias said...

saya tahu yanayonet adalah gadis kuat!