Thursday, 7 June 2012

Aku.


Aku.


diam membisu,
berkata bila perlu,
melihat sambil membatu,
kerana sering rasa diri serupa hantu,
yang sering mengganggu kehidupan bahagia kamu,
bila dia cuba mendekati aku,
aku lari beribu batu,
bila dia senyum padaku,
hati gelisah rasa tidak menentu.
aku keliru.


Dia.


melihat aku dari sana,
terpikat padaku kata dia,
aku kurang percaya,
kerana ku fikir lelaki sama sahaja,
dia masih terus berusaha,
kata dia sabar itu banyak habuannya,
terkadang hati bertanya,
adakah dia juga ingin cuba menyakitkan hati yang semakin lara,
dan seringkali membuat diri ini terluka.


Tak ada bait kata yang seolah mengeri aku,
ada hati yang semakin dekat pada aku,
ada juga hati yang semakin jauh dari aku,
mendongak buat aku rasa malu,
antara masa depan dan masa lalu,
jika aku ini adalah niatmu,
aku akan jadikan kamu hasratku,
gapai tangan aku,
bawa aku lenyap dari dunia dulu.




Kamu bunuh aku.
aku bunuh kamu.
aku ada pisau.
kamu ada apa?

11 comments:

Faa Maryanne said...

saya ada mulut nak cium pipi yana! ;*

Arifah Rahim said...

kak yana sgt comel. hehe:)

Cik Cuada said...

suka entri ini

Amna for short said...

Fynn Jamal.yeah. hihihi.akak puitis mcm dia :)

AmALiNa aFIqAh said...

comelnya yana ! :)

don't kill me~

Anonymous said...

Kamu ada pisau saya ade kamu,
Kamu yang terluka saya yang membantu,
Aku hasrat kamu dan kamu tak pernah tahu,
cintaku hanya satu dan I Love You

Rya Amani said...

Xnak komen ape2. Nak hug yana je. Mih mih.. *hugs*

Habibun Najar said...

i have words.

♥n-meea-az♥ said...

-___-

♥n-meea-az♥ said...

-___-

nabila azmi said...

manusia buat silap..n siapa kita untuk judge org laen ..kita xda hak itu kan..

sukela awk ni..pandai menulis.siyes..

how pain hati kita perempuan2 an...we have friends for each other..so dont be sad n be happy okie..

p/s: i'm here for u too dear...

^_^