Friday, 10 August 2012

Dalam ingatan.




Kau punya aku. aku pula ada kamu


bahagia

kejutan-kejutan

tulisan di tangan

sudikah keluar bersama

hajat baling syiling

kad raya istimewa

perasaan dijaga

perasaan dihargai

puisi cinta


sentiasa buat diri ini tersenyum sendiri


dulu dan kini tak sama. terlalu bercerita juga tidak bagus. sedar juga akhirnya. akan ada sahaja mereka yang senyum manis bertopengkan syaitan durjana untuk menyakitkan hati jiwa yang lemah ini. tidak mengapa jiwa. telan lah selagi boleh. asalkan aku punya bahagia untuk diri untuk orang sekeliling untuk istimewa untuk dikenang dan untuk dibawa mati


beza antara manusia dengan tenuk adalah, tenuk tak kata belakang tenuk lain.




5 comments:

feez said...

Aku kagum denganmu...ini entry segar tanda kamu kuat hadapi dugaan
Terlalu bercerita tidak bagus kerana kamu si gojes fesyenista comel manis disukai ramai
Mungkin awek-awek comel tersenyum suka lihat balak superpoyo itu dengan keletahnya
1 hari suka 6 hari lagi kau berduka
Tak best..tak best ku tak suka
Tapi adakah orang seperti kami, ah sebenarnya aku... boleh terima itu
Hipokrasi yang akan memakan diri jika kukatakan ya kerana aku sayangkan kamu

Aku suka kamu yang menjadi kamu yana
Bukan boneka yang dibuat sesuka
Aku suka kamu yang kuat comel dan berdikari walaupun kamu kecil manis

Haha pedulikan tenuk-tenuk liar itu yana hidupnya bukan disini di hutan belantara malah spesies yang perlu dijaga hampir pupus adanya
mungkin juga dengki dan iri kerana tidak boleh
Bershawl leopard cantik sepertimu
Berfesyenista gojes sepertimu
Bergincu merah sepertimu kerana muncungnya panjang hanya tahu mengata

Laman segarmu bukan novel cinta ahadiat akasyah
Yang boleh diolah endingnya yang indah-indah
Ini perjalanan hidup kamu
Sudah pasti kami, ah sebenarnya aku...mahu ikuti perkembanganmu, menjengukmu, menzirahimu si ayu dari pahang
Ini saja yang mampu kulakukan
Membaca dan merasa lontaran emosimu
Dan memujukmu agar kuat dan tabah
Ini saja mampu kulakukan
Mahu saja jika kuturut langkahmu di jalanan
Ku di baling sepatu bertumitmu
Atau sang penguasa datang menggariku
Ini saja mampu ku lakukan
Menunggu khabar berita darimu
Melihat comel ayu wajahmu


Doaku agar kamu sentiasa tabah dan bahagia.


Senyumlah dan teruskan menulis,

-feez-

Anonymous said...

Orang kat atas comment aku ni dia ni nak mengorat ke macam mane?

nabila azmi said...

=)...manusia banyak rgm...

feez said...

Sudah seringkali kukatakan pada dunia
Kata-kataku mungkin dikecam hebat di luar sana
Benar itu fakta bukan semua yang suka
Tersalah pemahaman beza maksudnya

Ku hanya suka membaca
Luahan rasa si manis jelita
Ampunkan aku andai tersalah kata
Salam dihulur maaf dipinta

Kepada lelaki-lelaki hebat dan jelita-jelita diluar sana
Ku hanya beri nasihat dan sokongan padat
Jauh sekali untuk memikat
Janganlah komenku disalah niat

Sebagai lelaki aku ingin bertanya kepada lelaki hebat,

Aku: kamu suka tak pada yanayonet?

Lelaki hebat: ermm aku suka baca blog dia je

Aku: apa lagi yang kamu suka tentang yanayonet?

Lelaki hebat: itu je laa

Aku: senyum dan terus beredar kerana ku tahu jawapan lelaki hebat itu kurang jujur. Kalau namanya lelaki sudah pasti akan suka yanayonet lebih dari tulisannya. Cuma perlu kesedaran saja dengan bertanya diri sendiri, aku ini siapa? Peduli apa yana padaku. Itu sudah cukup melegakan dan buatku tersenyum. Menanti lagi entry baru dan selalu mendoakan semoga yana kuat dan tabah dalam dugaannya, senyum dan teruskan menulis.

Tak apalah dunia
Sedangkan tuan punya laman ini dicaci dihina
Apatah lagi aku sikomentarnya

Kepada lelaki hebat atau sijelita yang bertanya
Hamba adalah diantara berjuta
Yang suka membaca cereka hidup yana
Di samping melihat ayunya dia
Beri semangat dan kata- kata membina
Itu jujur kukata
Sebagai lelaki marhaenis biasa
Jika ada yang tidak suka
Jangan disalah erti niat hamba
Salam dihulur maaf dipinta :)
Kita semua kan bersaudara

cinta agung adalah cinta kepada yang Esa
10 ramadhan terakhir untuk kita sama-sama perbanyakkan amalan
Moga al qadar dalam genggaman
Moga amal kita diterima tuhan

Salam ramadhan buat semua lelaki hebat dan si ayu jelita.




Senyum dan teruskan menulis,

-feez-

eraz said...

kepada en feez, anda sangat bagus bermadah berkata kata~ :)