Tuesday, 18 December 2012

Senyum dan teruskan.


 





 




Saat ini saya meletakkan diri saya dalam setiap gambar diatas. Rasa comel. Comel yang teramat sangat.


Cinta yang sebenarnya adalah ketika kita menitiskan air mata dan masih peduli terhadapnya. Orang yang bahagia bukanlah mereka yang selalu mendapatkan ada yang dia inginkan, tapi orang bahagia adalah mereka yang tetap bangkit ketika mereka jatuh. Jatuh yang berulang kali. Cuba memahami hidup. Bersyukur. Dan senyum.


Terbisik satu kata saat ini. Saya teringat kata-kata dari seseorang.


Kenapa kita menutup mata ketika kita tidur?
Ketika kita menangis?
Ketika kita membayangkan?
Itu kerana hal terindah di dunia tidak terlihat


Saya cuba. saya mengharap. saya sedih. saya masih mengharap. tapi tidak dihargai. saya ubah. saya dihina. saya diaib. saya cuba senyum. saya cuba kuat. saya move on.


Tak mengapa jika dibenci mereka yang tidak kita kenali. Cukup dengan adanya mereka yang rapat yang setia dan yang sangat memahami.


Senyum dan teruskan tersenyum.


9 comments:

dyba gula-gula said...

Awk Memang comel yana.
cobalah bertahan nan duniawi ni.

nabila azmi said...

keep smiling dear!=)

Ariff Mokhtar said...

:)

Muna rahimah said...

Be strong kak yana . I know you can always keep your sweet smile ;)

Abu Huzaifah said...

err... amboi... tgk gmbar bawah tu... owner blog... kehkeh

Anonymous said...

Alhamdulilah.. Its already one year ++ i never stop by at this blog.. and alhamdulillah.. Allah has shows His Almighty and His mercifulness towards you.

Allah has shows His Almighty and His Mercifulness towards you

May Allah guide us towards jannah..

p/s: (Maksudnya; Dan janganlah engkau memalingkan muka-mu kerana memandang rendah kepada manusia dan janganlah engkau berjalan dibumi dengan berlagak sombong, sesungguhnya Allah tidak suka kepada tiap-tiap orang yang sombong takabbur lagi membangga diri.” Luqman:18.)

Cahaya Qaseh said...

sweettttt...... nak macam tu jugak!! (^__+)

fad ali said...

ehem..kenal aku lagi?ehhe

ustad said...

Cinta tak perlu keluar bersama..dating..tengok wayang..and so on.. so on..seperti dimomokkan. Tidak perlu terlalu memberati rasa kerana tidak ada kehalalan yang pasti. Bukan kerana aku bagus bukan juga kerana aku mulia. Mujahadah itu manis bagi yang mengerti harus bagaimana cinta itu diusahakan mengikut landasan syariat. Yang §ebenar. Sama-sama kita semua koreksi mengubah adat kebiasaan dan menjadi golongan yang sedikit diakhir zaman.