Monday, 1 July 2013

Benci.



Benci.
selagi benda itu wujud selagi itu benci ini tak akan hilang walau sikit.
jujur aku dah cuba
malah banyak kali
tapi makin aku cuba makin aku sakit
baru aku faham kenapa dulu aku selalu kata, kalau aku dah benci, memang aku akan benci betul-betul.



Sakit ini hanya aku yang rasa
sakit yang tak pernah baik
malah semakin bernanah



*senyum pahit*




Tuhan, untuk kali ke seratus lima puluh juta kali aku memohon, Kau lenyapkan lah perasaan benci dalam diri ini. Amin


1 comment:

Alya Sumayyah said...

benci itu akan hilang bila kau kupa segala kesalahan dan mengenang semua kmanisan..

rasa benci itu lumrah kawan,
tapi ia sebahagian daripada ego kita yang enggan akur kita juga membuat kesilapan dan rasa ego untuk mnutup ksalahan yang kita sendiri lakukan.

lupakan, hidup terlalu singkat untuk kau terus membenci sedangkan dulu kau pernah menyayangi sepenuh hati.

lepaskan dan relakan. :)