Tuesday, 25 February 2014

Sandakan.

















Sabah, February 2014.
Dulu. Aku sebak bila dapat surat transfer ke Sabah.
Macam dunia ni tak adil betul bila kawan lain kena transfer dekat tapi aku jauh.
Sebelum jejak kaki ke sini macam-macam aku dengar.

"Bahaya dekat sandakan sana tu yana nanti kau kena culik dengan orang sulu"
"Kalau Tsunami aku rasa tempat kau kerja tu yang kena dulu baru sini yana"
Blah blah blah.
Negatif negatif negatif.

Hampir tiga bulan dah aku dekat sini.
So far so good.
Dan hakikatnya aku dekat sini jauh lebih tenang, jauh lebih selesa
dan jauh lebih gembira dari dekat KL sana.
Betul lah kata orang, belum cuba belum tahu.
Haritu dah sekali aku dipaksa untuk datang ke sini.
Jadi aku tak suka bila aku sekali lagi dipaksa untuk kerja dekat semenanjung balik.
Cuba bagi aku ruang sebelum aku memberontak.
Dah banyak sangat dah benda aku buat sebab bukan atas kehendak aku sendiri.
Kehendak orang lain.
So please.

Bagi aku ruang.
Kali ni je.


1 comment:

regni peter said...

ok bha kalau kau..hehehe..